In de klachtenprocedure is terug te vinden wie verantwoordelijk is voor de klachten en hoe klachten worden afgehandeld en terug gekoppeld. Het doel van de klachtenprocedure is om de communicatie met de ouders te verbeteren.
Verantwoordelijkheid
Binnen de zwemvereniging is de chef baden verantwoordelijk voor de klachtenprocedure.
De chef baden neemt de klacht op met het des betreffende kaderlid en zorgt ervoor dat er terug koppeling komt met de ouders.
Definitie van de klacht
Iedere melding van een ouder waaruit blijkt dat niet aan de verwachting is voldaan en wat niet snel te verhelpen is wordt gezien als een klacht.
Klachten kunnen verschillend zijn van aard, daardoor is het belangrijk dat elke klacht individueel bekeken en opgenomen wordt.
Indienen van klacht
Afhandeling van klachten
Bewaring
Een ingediende klacht en de afhandeling blijft bij ons 10 jaar in het systeem staan. De klacht blijft tussen de betrokken personen en wordt niet met andere ouders of kaderleden gedeeld tenzij de klacht zo ernstig van zaak is dat het team op de hoogte gebracht moet worden.